Onderwerp: Berichtgeving 04-11-2020: Corona i.r.t. Scouting
Datum: 04-11-2020
Graag willen we jullie een update geven over de stand van zaken rondom het Coronavirus i.r.t. onze Scoutinggroep.
 

Berichtgeving 04-11-2020: Corona i.r.t. Scouting


Afgelopen dinsdag zijn de COVID19 maatregelen weer aangescherpt. Voor Scouting is er op een aantal vlakken een uitzondering gemaakt wat betekent dat we vooralsnog mogen blijven draaien (m.u.v. de pivo’s). Graag willen we jullie een update geven over de meest belangrijke zaken. In basis volgen we altijd de maatregelen op vanuit Scouting Nederland, deze zijn terug te vinden op scouting.nl.

Lees de maatregelen goed door en bespreek deze met jullie kinderen.
 
 
Algemene maatregelen gelden ook bij Scouting met aanvullingen

Jeugd- en stafleden zijn nog steeds welkom op onze blokhut. Als je naar de blokhut komt, maken wel extra afspraken. De inmiddels welbekende afspraken die overal gelden, gelden uiteraard ook op de blokhut. Extra zijn onderstaande maatregelen:
  • Ben je niet fit, ben jij of je huisgenoot in afwachting van een Corona-test, zit jij of je huisgenoot in quarantaine; kom dan niet naar de blokhut. Meld je met reden af bij de teamleiding.
  • Ouders komen niet op het terrein, indien men vragen heeft aan de stafleden neem dan telefonisch contact met de teamleiding of het bestuur.
  • Programma’s worden altijd buiten georganiseerd, ook al regent het, houd hier rekening mee met je kledingkeuze.
  • Jeugdleden (tot 17 jaar) hoeven geen onderlinge afstand te houden, wel wordt gevraagd dit zoveel mogelijk te proberen;
  • Bever- en welpenstafleden hoeven geen onderlinge afstand te houden tot de bevers en welpen, wel zullen we dit zoveel mogelijk proberen;
  • Direct na het draaien gaan jeugd- en stafleden naar huis.
  • Per speltak wordt een dagregistratie bijgehouden. Indien er sprake is van een Coronabesmetting binnen de groep worden de leden hierover geïnformeerd.
  • Verzoek om bij eventuele constatering van Coronabesmetting bij leden dit direct te melden bij de groepsvoorzitter ( voorzitter@nicasius.nl );
 
 
Aangepast programma welpen op 7 november

Het aangepaste dagprogramma van de welpen (als vervanging voor het weekend) moeten we helaas ook anders indelen. Vanuit de maatregelen mogen we ons Scoutingterrein niet af, daarnaast mogen we niet met te veel mensen gelijktijdig aanwezig zijn. Toch willen we de kinderen iets leuks aanbieden, natuurlijk hoort hier lekker eten bij, een kampvuur en een avondspel. Om deze reden is besloten om deze speciale dag als volgt in te delen;
  • in de ochtend geen welpen
  • om 16:00u komen alle welpen naar de blokhut;
  • tussendoor wordt er gegeten en worden de nesten bekend gemaakt;
  • 21:00u eindigt deze speciale dag en kunnen de welpen opgehaald worden. Welpen mogen op deze avond niet alleen naar huis en moeten opgehaald worden.
Voor deze dag vragen we een bijdrage van €4,00 p/p. Het inschrijfgeld moet bij aankomst contact betaald worden. Indien een welp niet aanwezig kan zijn dan graag voor vrijdagavond afmelden bij de Akela.

Helaas kan dit weekend de installatie van de nieuwe welpen niet plaatsvinden. Op dit moment is het niet toegestaan om ouders op het terrein toe te laten. We vinden het belangrijk dat ouders aanwezig kunnen zijn bij deze installatie. Zodra de mogelijkheid er is zullen we de nieuwe welpen installeren.
Meer informatie hierover volgt.
 
 
Mocht je nog vragen hebben over dit onderwerp kan je altijd contact opnemen met groepsvoorzitter Ward Gijsberts (voorzitter@nicasius.nl / 06-18303204)


Met vriendelijke groet,


Ward Gijsberts
Groepsvoorzitter Scouting St.Nicasius Heeze
voorzitter@Nicasius.nl
06-18303204
 
 
Scouting st. Nicasius Heeze
secretariaat­@nicasius­.nl

Kijk voor extra info op onze website - nicasius.nl

De privacy statement van Scouting Sint Nicasius is van toepassing op deze mailing.
 
 
Deze nieuwsbrief wordt mogelijk gemaakt door e-mailingmanager.nl van
tableaux mediamakers