Onderwerp: Berichtgeving 15-04-2020: Corona i.r.t. Scouting
Datum: 15-04-2020
Graag willen we jullie een update geven over de stand van zaken rondom het Coronavirus i.r.t. onze Scoutinggroep.
 

Berichtgeving 16-04-2020: Corona i.r.t. Scouting


Graag willen we jullie een update geven over de stand van zaken rondom het Coronavirus i.r.t. onze Scoutinggroep.
Zoals iedereen weet zullen voorlopig alle activiteiten en evenementen worden afgelast. Dit geldt uiteraard ook voor onze opkomsten en weekenden. Wanneer we weer kunnen draaien is op dit moment voor iedereen onbekend. Zodra we meer weten zullen we dit z.s.m. met jullie delen.

Voor nu hebben we nog een paar zaken die we graag met jullie willen delen:

Jullie hebben een ijsje verdiend!
Iedereen heeft inmiddels een kaart van onze groep ontvangen, gewoon omdat we graag met jullie in contact willen blijven in deze rare tijd.
Natuurlijk missen we allemaal de wekelijkse Scoutingopkomsten en elkaar. Ter afleiding en vervanging van Scouting staat op de achterzijde van de kaart een puzzel of kleurplaat. Wanneer je de puzzel oplost of tekening mooi inkleurt kan je deze inleveren bij ijssalon Bellissimo.
Tot uiterlijk 20 april ontvang je bij inlevering van je kaart 2 gratis bolletjes ijs. Laat het smaken en geniet!


Medio mei meer duidelijkheid over de zomerkampen, inschrijvingen volgen binnenkort
In juli staan de eerste zomerkampen gepland. Het is nu nog onduidelijk of deze door kunnen gaan.
De voorbereidingen voor de kampen lopen al wel en natuurlijk hopen we dat alles door kan gaan. Binnen het bestuur is hierover onlangs gesproken. In overleg met de speltakken zullen we medio mei beslissen of de kampen door kunnen gaan. Als groep zijn we van mening dat we leden en ouders vroegtijdig hierover moeten informeren en ze niet tot 2 weken vooraf in onduidelijkheid kunnen laten zitten.
Daarnaast dienen er ook (annulerings)afspraken gemaakt te worden met huurders van terreinen, vrachtwagen, busjes, activiteiten etc. Zoals gezegd hopen we dat de kampen door kunnen gaan, maar we moeten ook reëel zijn.
Om de voorbereidingen toch door te kunnen laten lopen zullen op korte termijn de inschrijvingen de deur uit gaan. Jullie ontvangen een digitale voorinschrijving voor de kampen zodat de stafleden weten wie er mee op kamp gaat. Dit alles is natuurlijk onder voorbehoud van de dan geldende maatregelen en thuissituatie van de leden.
Mochten er vragen zijn over de inschrijvingen of doorgang van de kampen neem dan contact op met groepsvoorzitter Ward Gijsberts (voorzitter@nicasius.nl).


Mogelijkheid tot (deels) teruggave van de contributie
Binnen het bestuur is er gesproken over de mogelijkheid om een deel van de contributie terug te geven aan de leden. Helaas kunnen we als Scoutinggroep dit kwartaal (2e kwartaal 2020) niet de activiteiten bieden die jullie van ons zijn gewend. Als groep hebben we in deze tijd wel vaste kosten, denk daarbij aan de verplichte contributieafdracht aan Scouting Nederland, onkosten aan de gebouwen en kosten van activiteiten die we nu online aanbieden.
Toch willen we jullie de mogelijkheid bieden om een deel van de kosten (€20,- voor de 4e periode seizoen 2019-2020) in mindering te brengen op de contributie. Dit zal geschieden op vrijwillige basis en op verzoek van de leden zelf. Indien je gebruik wilt maken van deze regeling kan je een mail versturen aan groepspenningmeester Chris Peperkamp (penningmeester@nicasius.nl). Gelieve het verzoek voor 01 mei te versturen. In de week van 04 mei wordt de contributie geïnd voor de 4e periode seizoen 2019-2020. Het betreft een eenmalige regeling. Mochten de maatregelen langer van kracht zijn dan zullen we dit t.z.t. bespreken binnen het bestuur.


Online speltakactiviteiten #ikScoutthuis
Scouting is voor de 3 jongste speltakken de laatste 2 à 3 weken alweer voorzichtig begonnen. Weliswaar in een aangepaste vorm en niet op onze vertrouwde blokhut maar online.
Wekelijks worden er leuke opdrachten of uitdagende insigneopdrachten verstuurd. Verzoek aan alle ouders om de mail en Klasbord in de gaten te houden zodat de leden geen (leuke) informatie, opdrachten of insignewerken missen.
Heb je nog tips, trucs of ideeën over leuke programma’s online; geef ze door aan de stafleden of aan het groepssecretariaat (secretariaat@nicasius.nl). Als groep staan we inmiddels ook op de Scouting Nederlandkaart met de actie #ikScoutthuis. Bedoeling is dat zoveel mogelijk groepen op de een of andere manier door blijven draaien in deze tijd.
Scouting St.Nicasius Heeze doet in ieder geval mee, jij ook?!


Over ca. 2 weken zullen we jullie weer een update sturen. We hopen dan meer duidelijkheid te kunnen geven over het verloop van het komende Scoutingseizoen.
Voor nu wens ik iedereen heel veel sterkte in deze wel hele vreemde periode. Blijf gezond, houd je strikt aan de maatregelen en ben er voor elkaar!

Mocht je nog vragen hebben over dit onderwerp kan je altijd contact opnemen met groepsvoorzitter Ward Gijsberts (voorzitter@nicasius.nl / 06-18303204)


Met vriendelijke groet,

 
Ward Gijsberts
Groepsvoorzitter Scouting St.Nicasius Heeze
voorzitter@Nicasius.nl
06-18303204

 
 
Scouting st. Nicasius Heeze
secretariaat­@nicasius­.nl

Kijk voor extra info op onze website - nicasius.nl

De privacy statement van Scouting Sint Nicasius is van toepassing op deze mailing.
 
 
Deze nieuwsbrief wordt mogelijk gemaakt door e-mailingmanager.nl van
tableaux mediamakers